Chanting & Zazen Circle (Mo thru Sa)
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This is a sticky topic.
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Guest
Thanks to everyone who attended Chanting & Zazen Circle this week. A special thank to John P. and his fabulous Enmei Jukku Kannon Gyo chant !
Yuki (雪)
Sat todayComment
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Yes indeed thanks for being a part of the circle and a special thanks to my dharma frere, Yuki for leading at short notice when I've been snowed at work.
Seriously gang you are the guys who make this a lovely thing.
Gassho
RyokudoComment
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Hey gang,
So I was thinking as it is Buddha's birthday on the 8th, in japan at least ( the rest of Asia is waiting for May, when we can celebrate again), I figured we could also go back to the first chant we learned( most of us anyway) so let's go Heart sutra.
We have it in Japanese and English on page 4-6 of the retreat handbook and I know yuki has a French version floating around.
So let's go for that unless y'all have other suggestions.
I hope that suits and I'll look forward to seeing y'all on Monday.
Gassho
RyokudoComment
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Guest
Here is the French version of Heart sutra :
Le Soutra de la Sagesse Qui Nous Mène à l’Autre Rive
Avalokiteshvara en pratiquant profondement la sagesse
qui nous mène à l’autre rive, découvrit soudainement
que les cinq skandhas sont tous pareillement vides.
Grâce à cette réalisation il dépassa toute souffrance.
Écoute Shariputra, ce corps même est le vide,
et le vide même est ce corps.
Ce corps n’est autre que le vide,
et le vide n’est autre que ce corps.
Il en va de même pour les sensations, les perceptions,
les formations mentales, et la conscience.
Écoute Shariputra, tous les phénomènes portent l’empreinte du vide:
leur nature véritable n’est ni l’être ni le non-être,
ni la naissance ni la mort, ni la pureté ni l’impureté,
ni la croissance, ni la décroissance.
C’est pourquoi dans le vide le corps, les sensations,
les perceptions, les formations mentales et la conscience
ne sont pas des entités dotées d’un soi séparé.
Les dix-huit domaines des phénomènes que sont les six organes des sens,
les six objets des sens et les six consciences,
ne sont pas non plus des entités dotées d’un soi séparé.
Le mal être, les causes du mal être, la fin du mal être,
la voie, la compréhension et la réalisation,
ne sont pas non plus des entités dotées d’un soi séparé.
Quiconque peut voir ceci ne voit plus aucun objet à atteindre.
Et les Bodhisattva qui pratiquent la sagesse qui nous mène à l’autre rive
ne voient plus d’obstacle dans leur esprit,
et sans obstacle dans leur esprit ils dépassent toutes peurs.
Ils détruisent toute perception erronée et réalisent le parfait Nirvana.
Tous les Bouddhas du passé, du présent et du futur
en pratiquant la sagesse qui nous mène à l’autre rive
sont tous capables d’atteindre l’illumination authentique et parfaite.
Ainsi Shariputra, nous devons savoir que la sagesse qui nous mène à l’autre rive est un grand mantra,
le plus lumineux des mantras, le plus élevé des mantras,
un mantra au delà de toute comparaison,
la sagesse véritable qui a le pouvoir de mettre fin à toutes sortes de souffrances.
Ainsi proclamons un mantra en éloge à la sagesse qui nous mène à l’autre rive.
Gate, gate, paragate, parasamgate bodhisvaha!
See you tomorrow !
Yuki (雪)
Sat todayComment
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Guest
... And I add this short chant used for opening the Sutra verse :
« The Dharma is deep and lovely,
We now have a chance to see it,
study it, and practice it.
We vow to realize it’s true meaning. »
Mujô jinjin mimyô hô
hyaku senman gô nan sôgû.
Ga kon kemmon toku juji.
Gange nyorai shinjitsu gi.
Yuki (雪)Comment
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Hi All,
I'm really sorry for being away for most of the week, but i know Yuki and John P have ran the ship well, better most would say.
Anywho after chatting with Yuki we thought this weeks chant will be Enmei Jukka Kannon Gyo again as you all love it so much, which is on page 14 of the Retreat Chant book (link provided last week).
However I will perhaps throw in the occasional Sandokai to keep you on your toes. I shall see y'all tomorrow and expect you to be wonderful.
Gassho,
Ryokudo
SAT/LAHComment
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Guest
Hi everybody !
Here are some informations about Enmei Jikku Kannon Gyo :
« According to the Chronology of Buddha Ancestors (Fozu tongji), compiled by Zhipan in 1269 C E., a defeated and imprisoned general, Wang Xuanmo , received this sūtra in a dream in 450 C E., and the vigorous chanting of it saved his life from execution.
As Hakuin, the eighteenth-century Japanese Zen master of the Rinzai School, encouraged his students to chant it, this extrashort scripture has been chanted daily in Rinzai Zen monasteries and centers. It has also been recited in centers of the Sōtō School. The chanting becomes faster and louder while the verse is repeated. »
From :
Zen Chants: Thirty-Five Essential Texts with Commentary
Kazuaki Tanahashi
Yuki 雪Comment
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